Salam

Manuskrip KERANA NUR KARMILA (working title) sudah ditukar tajuknya kepada 'NOMBOR 23'. Manuskrip sudah diterima oleh penerbit Jemari Seni dan sedang menunggu giliran untuk diterbitkan...

Nombor 23 adalah manuskrip genre Misteri -Polis Prosedural, yang berkisar tentang sejarah lalu sebuah keluarga. Tentang kehilangan, pencarian dan bagaimana pencarian itu telah membongkar rahsia yang sudah tersimpan sekian lama...

Untuk yang berminat mahu terus membaca... saya akn mula upload bab2 awal selepas ini...

Segala bentuk penulisan saya di sini adalah hak milik saya dan tidak boleh disalin atau diterbitkan dalam apa-apa bentuk ( cewah! macam bagus sangat!), tapi ini idea saya dan hasil kerahan otak saya, (penat tau!). Jadi saya harap anda menghormati hak saya ( belum pernah terjadi pada saya tetapi terjadi kepada kawan penulis).

Wednesday, December 3, 2014

SUDAH TERBIT - NO 23


Alhamdulillah! Manuskrip yang saya mulakan dengan working title KERANA NUR KARMILA sudah masuk cetakan dan akan berada di Pesta Buku 1M, PWTC nanti. Tajuk baru untuk manuskrip ini ialah NO 23.

Kebanyakan penulis menulis cerita yang dia suka baca. Saya pun macam tu. Saya menulis genre yang saya minat dan cerita yang saya suka nak baca, tetapi kurang di pasaran. (Kurang ke?)
Saya menulis Bougainvillea, novel pertama kerana saya memang sukakan cerita seram yang melibatkan mangsa pembunuhan yang jasadnya tak ditemui. Kalau cerita macam tu, memang saya suka sangat...
Dan saya tulis 'No 23' kerana saya sangat-sangat sukakan cerita Bollywood yang saya tonton waktu kecil... Yadon Ki Baaraat. Cerita perpisahan keluarga yang melekat di hati saya...


Jadi, saya cuba adun ' No 23' mengikut selera saya... berjaya atau tidak? Pembaca yang tentukan. Sebelum tu, saya minta maaf... tulisan saya, memang tidak sempurna...

Kat sini saya pastekan komen terawal dari Puan Mariah Mustapha dari Jemari Seni sewaktu pruf reading. Saya harap, pembaca juga akan menerimanya dengan rasa yang serupa...


Semoga naskah ini dapat menghiburkan dan memberi pengajaran ( jika ada) untuk yang membacanya. Yang baik dari Allah, yang tak sempurna itu sifat saya, penulisnya.

3 comments:

Anonymous said...

Tak sabar nak tunggu versi cetak

Packy said...

Hai, Boleh beli kat PB1M. Atau tunggu masuk kedai bulan satu nanti... tengkiu,

Anonymous said...

Sis, novel nie tentang apa?

Saya suka baca novel Borgenvilla. Hehe. Menarik hati. Apatah lagi. Semua tempat kat situ, saya taw.

Like Button, Kalau sudi klik like...

My Great Web page

SODUKU