Salam

Manuskrip KERANA NUR KARMILA (working title) sudah ditukar tajuknya kepada 'NOMBOR 23'. Manuskrip sudah diterima oleh penerbit Jemari Seni dan sedang menunggu giliran untuk diterbitkan...

Nombor 23 adalah manuskrip genre Misteri -Polis Prosedural, yang berkisar tentang sejarah lalu sebuah keluarga. Tentang kehilangan, pencarian dan bagaimana pencarian itu telah membongkar rahsia yang sudah tersimpan sekian lama...

Untuk yang berminat mahu terus membaca... saya akn mula upload bab2 awal selepas ini...

Segala bentuk penulisan saya di sini adalah hak milik saya dan tidak boleh disalin atau diterbitkan dalam apa-apa bentuk ( cewah! macam bagus sangat!), tapi ini idea saya dan hasil kerahan otak saya, (penat tau!). Jadi saya harap anda menghormati hak saya ( belum pernah terjadi pada saya tetapi terjadi kepada kawan penulis).

Wednesday, July 11, 2012

AKU TAK TAKUT


Aku tak takut
Kalau pun tak punya cinta
Melayari sepi hidup dunia
Kerna aku tahu
Cinta Allah itu kekal
Lebih agung dari segala cinta
Menemaniku di dunia
Selamanya

Aku takut takut
Kalau tak punya harta
Atau wang nan berjuta
Kerna aku tahu
Allah itu maha kaya
Pemilik segala isi dunia
Menghujaniku dengan rahmatnya
Sepanjang masa

Aku tak takut
Kalau tak punya kedudukan
Atau rendah darjatku pada pandangan
Kerna aku tahu….
Allah itu lebih tinggi Arasy’nya
Dan siapalah aku
Dalam cakerawala Bimasakti-Nya
Bukan pun sebesar zarah
Di alam semesta

Aku tak takut
Kalaupun tak punya apa-apa
Atau bukan siapa-siapa
Biarpun mengharungi hidup serba tiada
Kerna aku lebih takut
Jika aku hilang cinta-Nya yang agung
Jika terputus dari rahmat-Nya
Yang menggunung
Jika aku tersasar dari ihsan-Nya
Yang tak terhitung

Walaupun,
Waktu untuk hidup semakin tiada
Masa untuk pergi semakin tiba
Aku ingin sekali meminta
Cinta, rahmat dan ihsan-Nya
Moga, tidak kufur dalam sedar
Oleh fatamorgana dunia
Moga, tidak mati dalam engkar
Pada agama-Nya
Dan moga, ditetapkan hati,
Hidup dan matiku
Di dalam iman dan Islam
Yang syumul sejahtera.

No comments:

Like Button, Kalau sudi klik like...

My Great Web page

SODUKU